Julivarme


Varme dagar får mange planter til å springe ut.  Her er ei perle som var frø våren 08. Første blomstring i år

Parochetus communis

Parochetus communis

2 kommentarar to “Julivarme”

  1. Gullbjørg Sørensen Says:

    Hei.
    Nå har jeg vært inne å sett på dine blomster.Masse fint.
    Ser du også er glad i Oxaliser.-Jeg har en 7-8 forskjellige.
    Det jeg lurte på er om den blå Oxalisen du viser bilde av har knoller eller røtter.Og hvor kan en kjøpe frø i tilfelle.?
    Jeg bor i ytre deler av Fosen men har bodd på Røra i noen år også.
    Vet du om noen steder en kan få kjøpt sjeldne sorter Oxalis?

    • reidunn Says:

      Planten er en Parochetus communis som jeg har sådd, frø fra AGS, sådd i januar 2007. Jeg har den i ei stor potte og nå er den et syn det er en staude som vokser i lange ranker. Den ligner på Oxalis.
      Jeg har ca 12 forskjellige Oxalis. Det er vanskelig å finne rett navn på dem – noen har jeg flere navn på, og aner ikke hva som er rett.
      Favoritten er Adenophylla og Ennaphylla – synd at blomstringssesongen er så kort.

Legg att eit svar

