April


Nå er våren her på rett – ennå er det fare for frostnetter, men neste prosjekt er å sette opp drivbenken på platten. I dag har jeg priklet flere slag, og nå begynner det å bli fullt i plantehylla i vinterhagen

Frø - start på såperiode

Frø - start på såperiode

Her var god plass i mars, men nå er det trangt. 

Vinteren har vært fin, for nå blomstrer forsytiaen ute. Jeg tror det er første året jeg har skåret  inn ferdig blomstrende grener til Påskebuketten. Nå står den i stua og breier seg med malte hønse- og gåseegg.

Tysbastblomster

Tysbastblomster

Tysbasten har blomstra lenge – den er et herlig vårtegn.

Vårløken trives - her må det omplantes

Vårløken trives - her må det omplantes

 Dette partiet i skogen er så bratt at jeg har problemer med å stå her – jeg strever med å finne planter som egner seg i vertikalt terreng. Kanskje sedum skal få overta her?

Legg att eit svar

